هیات شطرنج شهرستان شهرضا

پایگاه اطلاع رسانی هیات شطرنج شهرستان شهرضا

هیات شطرنج شهرستان شهرضا

پایگاه اطلاع رسانی هیات شطرنج شهرستان شهرضا


رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرضا: ورود بخش خصوصی به رشته شطرنج  باعث رونق و پیشرفت این رشته در شهرضا شده است.

 به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرضا همایش بزرگ شطرنج باشگاه کیش و مات با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیات شطرنج در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

علی نقی انصاری در این مراسم عنوان کرد: از سال 1368 و همزمان با صدور فتوای علما مبنی بر رفع تحریم بازی شطرنج، این رشته ورزشی در شهرضا آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: در زمانی تصور نمی‌شد باشگاه شطرنج خصوصی در شهرضا توان فعالیت داشته باشد، اما پس آنکه افرادی در این زمینه وارد عمل شدند همه دیدند که مردم ورزش دوست این شهرستان به خوبی از آن استقبال کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا اضافه کرد: در آینده نزدیک دومین باشگاه خصوصی شطرنج در شهرضا تحت عنوان"کیش و مات 2" راه اندازی می‌شود.

انصاری تأکید کرد: ورود بخش خصوصی به ورزش شطرنج هم باعث تحول گسترده در این رشته ورزشی شد و هم زمینه رونق آن را ایجاد کرد.

وی گفت: ورزشکاران و علاقه مندان ورزش در بخش خصوصی در شهرستان شهرضا نشان داده‌اند که پشتوانه قابل اطمینانی برای اداره ورزش و جوانان هستند.

حمیدرضا پورشاهماری، رئیس سابق کمیته مسابقات فدراسیون شطرنج و داور بین المللی این رشته نیز، در این همایش عنوان کرد: از زمانی که در سال 1369 اولین باشگاه شطرنج ایران را راه اندازی کردم تا کنون تحولات گسترده‌ای در این رشته ورزشی ایجاد شده و استعدادهای بزرگی در آن ظهور کرده‌اند.وی اضافه کرد: در شهرستان شهرضا ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی برای رونق رشته ورزشی شطرنج وجود دارد که در کشور بی نظیر است و با توجه به حمایت خوب مسئولان ورزشی این شهرستان در آینده نزدیک شاهد درخشش نام این شهرستان در مجامع آسیایی و جهانی خواهیم بود.

در این مراسم از فعالان، مربیان،ورزشکاران و مقام آوران رشته ورزشی شطرنج در شهرستان شهرضا تجلیل شد.

پیش از این نیز حمید رضا پورشاهماری داوربین المللی و مربی فیده، به عنوان مسئول کمیته استعدادیابی و قهرمانی شطرنج استان اصفهان منصوب شده بودند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۸
فرزاد جمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی